FAQs

DekaTuin Haarlem 023-5420022 DekaTuin Heiloo072-5320811

Welkom in ons support portaal

Frequently Asked Questions

  1. Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?

    In onze webshop is het mogelijk een betaling te voldoen met de volgende betaalmethodes:

    • iDEAL
    • VVV Giftcard
    • CreditCard: Visa, Mastercard en Maestro
    • DekaTuin cadeaukaart: Vul tijdens het afrekenproces de cijfers van de streepjescode en het gewenst uit te geven bedrag in. Bekijk vooraf onder 'mijn account' hoeveel saldo er nog op staat. 
    • Achteraf betalen; Achteraf betalen is mogelijk bij zowel afhalen of laten bezorgen van een bestelling. Nadat het pakket is bezorgd of nadat de bestelling is afgehaald wordt een betaallink per mail verstuurd. Deze kan deze worden voldaan met iDEAL, creditcard of VVV giftcard.

    Kies je ervoor om de bestelling af te halen in een van onze winkels, dan is het ook mogelijk om voor betaalmethode Betalen bij afhalen te kiezen. In dit geval wordt het openstaande bedrag met pin, cash of cadeaukaart bij het afhalen en in de winkel voldaan.

    In onze winkels accepteren wij pinbetalingen, contante betalingen en de volgende cadeaukaarten:

    • DekaTuin cadeaukaart
    • VVV Giftcard
    • Nationale Tuinbon
    • Fleurop giftcard: deze kan alleen worden ingeleverd bij DekaTuin City in Haarlem Centrum.
    Lees meer

Nieuwste vragen

  1. Waar kan ik terecht met mijn klacht?

    Mocht u een klacht hebben over een van onze producten of dienstverlening dan kunt u deze op verschillende manieren aan ons kenbaar maken.

    U kunt contact opnemen met onze klantenservice per telefoon op 023-5516025 van maandag t/m vrijdag van 10.00-16:30 uur. Ook kunt u ons per e-mail op de hoogte brengen van uw klacht op klantenservice@deka-tuin.nl.

    DekaTuin zal binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie geven op uw klacht.

    Lees meer
  2. Kan ik een DekaTuin cadeaubon online inleveren?

    Vul tijdens het afrekenproces de cijfers van de streepjescode en het gewenst uit te geven bedrag in. Bekijk vooraf onder 'mijn account' hoeveel saldo er nog op staat. 

    Lees meer
  3. Zijn de getoonde prijzen inclusief bezorgkosten?

    Nee, bezorgkosten worden berekend naar grootte van het product en afstand van de filialen van DekaTuin. Kijk onder het kopje bezorgkosten voor meer informatie

    Lees meer
  4. Wat moet ik doen als ik een defect artikel heb ontvangen?

    Een defect artikel kunt u retourneren of omruilen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

    Lees meer
  5. Waar kan ik een artikel ruilen of retourneren?

    Wilt u één van de door u ontvangen producten retourneren? Uiteraard kan dit.

    Stuur van te voren een mail naar klantenservice@deka-tuin.nl met daarbij het ordernummer en het nummer van het desbetreffende artikel.
    U onvangt dan het retourformulier, vult deze in en doe deze in het pakket welke u retourneert.

    Wilt u iets uit uw bestelling retourneren? Dit kan op verschillende manieren:

    • in één van onze filialen op vertoon van de aankoopbon of pakbon (kosteloos)
    • Via pakketdienst (kosteloos)

    Als het product in de originele verpakking zit, onbeschadigd is en niet gebruikt, kunt u deze binnen 14 dagen retourneren via een lokale pakketservice of in één van onze filialen. U ontvangt de waarde van de geretourneerde artikelen terug van DekaTuin, incl. verzendkosten. 

    Als u een bestelling retourneert, ligt de verantwoordelijkheid van het pakket bij u totdat DekaTuin dit ontvangt. DekaTuin is niet aansprakelijk voor eventueel verlies of beschadiging. We raden u daarom aan om een bewijs van levering te vragen. 

    Binnen 15 werkdagen na ontvangst door DekaTuin wordt het verschuldigde bedrag teruggestort.

    Lees meer
  6. Hoe word ik op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling?

    Na het afronden van uw bestelling houden wij u per e-mail op de hoogte van de status ervan. De klantenservice is op werkdagen tijdens kantooruren bereikbaar.

    Lees meer
  7. Waarom is mijn bestelling (deels) geannuleerd?

    In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat het door u bestelde artikel door onvoorziene omstandigheden niet meer op voorraad is. De klantenservice van DekaTuin zal in deze gevallen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om dit probleem te bespreken en tot een oplossing te komen.

    Lees meer
  8. Kan ik de bestelling ook in het buitenland laten bezorgen?

    Momenteel kunnen wij alleen bestellingen bezorgen binnen Nederland. Een bestelling kan dus wel vanuit het buitenland worden geplaatst, maar het bezorgadres moet zich in Nederland bevinden. Hierbij dient het rekeningnummer op een Nederlands adres te staan.

    Lees meer